Zamora Binası Soruşturması

Tina Modotti, kız kardeşim, uyumuyorsun, hayır, uyumuyorsun,
belki duyuyor yüreğin dünkü gülün büyüdüğünü,
günün son gülünü, o yeni gülü.
Kız kardeşim, rahat uyu. (Pablo Neruda)

"Bir Amerikalı sanat tarihçisi şu küçümseyici soruyu sormuştu: ‘Eğer Tina Modotti’nin Edward Weston tarafından çekilmiş fotoğrafları olmasaydı, biz bugün Modotti ile ilgileniyor olur muyduk?’ Sorunun kendisi anlamlı olmakla birlikte, cevabı kesinlikle ‘evet’tir.
Tina Modotti 21. Yüzyılın en önemli fotoğrafçılarından biri olduğu kadar en önemli kadınlarından biridir. İtalya’da dünyaya gelen Modotti küçük yaşta ailesiyle birlikte Amerika’ya göçmüştür. Burada fabrika işçiliği, mankenlik, oyunculuk yapan Modotti kısa sürede sanat çevrelerinin içine girmiştir. Yaşamı Edward Weston’la birlikte değişen Modotti, Weston’a yardımcı olarak fotoğraf sanatına başlamış ve kısa sürede kendi çalışmalarıyla sanat dünyasında yer edinmiştir. Özellikle kültür sanat yaşamının en aktif olduğu dönemde Meksika’da, dönemin en ünlü sanatçılarıyla çeşitli çalışmalarda bulunmuştur. Meksika’da bulunduğu süre içinde sanat çalışmalarının yanında devrimci mücadeleye de dahil olmuş, bu mücadelede dönemin önemli isimlerinden Julio Antonio Mella’yla birlikte olmuştur.
Zamora Binası Soruşturması Julio Antonio Mella’nın öldürülmesinin ardından, Modotti’nin suçlanması ev hapsinde tutulduğu süreci anlatır. Meksika Devleti cinayetten Modotti’yi sorumlu tutmaktadır. Cinayet soruşturması amacından sapar ve memurlar Tina Modotti’nin bütün yaşamını sorgularlar. Bu sorgu sürecinde Modotti’nin bütün kimlikleri, ilişkileri, geçmişi, ailesi ve mesleği dönemin egemen anlayışının zihninde sorgulanır. Bu çerçevede sanat, devlet, yaşam, aşk, evlilik, aile kavramları sorgulanmaktadır.